30 juli 2009

Testat nya muffins...

Ja denna gången blev det inte Cupcakes utan muffins... dessa var så himla goda så jag kan inte låta bli att dela med mig av receptet...

CHEESEMUFFINS MED CITRON
Räcker till 12 st.

100 g smör el. margarin
2 ägg
2 dl strösocker
1½ dl matlagningsyoghurt
2 tsk kanel
2½ dl vetemjöl
1 tsk bikarbonat
Rivet skal av ½-1 citron


Fyllning:
Ca 100 g färskost


Garnering:Florsocker

Så här gör du:
1. Sätt ugnen på 200 grader. Smält matfettet och låt det svalna. Vispa ägg och socker pösigt.
2. Tillsätt matfettet, matlagningsyoghurt, kanel, mjöl blandat med bikarbonat samt rivet citronskal.
3. Smörj muffinspannan lätt. Fördela smeten i pannan. Fyll inte hålen mer än till 3/4 med smet.
4. Lägg en klick färskost mitt i varje muffins. Använd två skedar så är det enklare att klicka i färskosten i muffinssmeten.
5. Grädda muffinsen i den nedre delen av ugnen, 12-15 min.
6. Låt kakorna svalna något i pannan innan de lossas och får kallna på galler. Sikta över florsocker före servering.

1 kommentar:

  1. de låter riktigt goda med citron, kanel och cream cheese! :)

    ha en skön kväll!! :)

    SvaraRadera

♥ Tack för att du tar dig tid och skriver en rad till mig, det sätter jag stort värde på! :-) *kram* ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...