30 september 2010

Smaskig röra!

Jag fortsätter på matspåret.... fick tips i går fr en kollega om en röra som man kan ha på mackan och annat tilltugg - var bara tvungen att testa!.... det blev smaskens!! Perfekt att ha som pålägg på en knäckis eller vanlig macka, blir lite matigare...

Smaskig röra!
2 kokta ägg
1 rödlök (jag tog bara en halv)
1 pkt Philadelphiaost (jag tog ett halvt)
lite salt.

Finhacka löken och sen lägg i hackat ägg och rör sedan ner osten och tillsätt salt... klart!!
Jag har en "apparat", som man kan lägga i en halv lök, snurra runt, så är den hackad o sen lägga i äggen osv... men det går alldeles utmärkt att göra det via gammal hederlig skärbräda och kniv... Om ni testar.. återkom gärna med vad ni tyckte!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

♥ Tack för att du tar dig tid och skriver en rad till mig, det sätter jag stort värde på! :-) *kram* ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...