30 december 2010

Lite tankar inför nyår....

Snart är det dags för nytt år!! Jösses hur fort har inte detta året gått då?!
Som varje nyår vill jag vädja om eftertanke när det gäller fyrverkerier. Att tänka på alla djur som blir vettskrämda av detta smällande. Vår lilla Milou är som tur är, än så länge, inte så rädd men hoppar till när det smäller, men min familjs hund, Ludde (som numera finns i himlen) var så rädd dessa dagar att han inte vågade gå ut och kissa utan låg och skakade i ett hörn. Hjärtat går i bitar när man ser hur rädda de kan bli och det kan sitta i flera veckor efter nyårsafton.

Det finns alternativ som är mycket trevligare och finare! Som tex rislyktor som vi hade förra året på nyår, jättevackra!
Får ursäkta bildkvalitén,
den är tagen med mobil i helt mörker...

Jaha, sen är det ju det där med dessert till nyår... har ni bestämt er?... har plockat ihop lite länkar med olika desserter som kanske kan passa? håll tillgodo:
* Himmelsk cheesecake
* Vit chokladcheesecake
* Vit Chokladcheesecake a la jul
* Brownie m passionsfruktskräm
* Chokladfondant


Nu vill jag önska er ett riktigt GOTT NYTT ÅR!!
och så hoppas vi på ett riktigt bra 2011!!
Kramar

2 kommentarer:

  1. Jag önskar er ett riktigt gott nytt år och tackar för ett fint bloggår! Kram

    SvaraRadera
  2. Gott Nytt År till dig med Pernilla. Jag blev så inspirerad av rislyktorna så ska försöka få tag på ett ännu idag :)

    SvaraRadera

♥ Tack för att du tar dig tid och skriver en rad till mig, det sätter jag stort värde på! :-) *kram* ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...