13 januari 2011

Chokladmuffins med cocos och kommande MÄSSA!

Det var längesen jag la upp ett recept på bloggen....ett av de senaste jag testat...



Chokladmuffins med cocos
36 portioner, normalstora formar
150 g margarin
1 stor mörk blockchoklad
1 påse kokos
2 dl socker
2 msk vaniljsocker
3 ägg

Sätt ugnen på 200°C. Smält margarin och blockchoklad tillsammans över vattenbad eller i mikron. Rör ihop de torra ingredienserna med äggen och häll sist över den smälta chokladen och rör ihop. Lägg en matsked i små muffinsformar och grädda i ca 10 min. Det blir lite sega muffins som är godast efter någon dag.

Sen har jag även fått nys om att det kommer att bli en stämpel- och scrapmässa i Göteborg även i vår! Jippi! Arkivet och Scraplyckan är arrangörer.

Här kan du läsa mer om den!

3 kommentarer:

  1. Vad kul med en mässa!!!
    Och det där receptet måste jag prova. Älskar när det är enkelt och jag slipper ta fram elvispen. Förstår inte vad jag har emot den...ha det gott/kram sussa

    SvaraRadera
  2. Mmmm! Dom där muffinsarna låter otroligt goda. Det måste jag absolut testa någon dag. Kram

    SvaraRadera

♥ Tack för att du tar dig tid och skriver en rad till mig, det sätter jag stort värde på! :-) *kram* ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...