23 februari 2012

Prinsessor, kladdiga marshmallowmuffins och filmjölksbröd!

Får väl börja med att säga grattis till Victoria och Daniel till deras lilla prinsessa! Roligt att vakna upp till glada nyheter på radion. Apropå prinsessor så är jag sjukt nyfiken på Magnolias nästa kollektion "Princes and princesses".  Det är lite olika bud på när den kommer att släppas... hojta gärna om du vet när!

De få stämplarna jag sett hittills är väldigt söta...
det lär väl bli några köp där antar jag ;-)

Nu var det dags för lite smarriga recept igen!  Jag hittade denna påsen med så söta minimarshmallows i pastellfärger i affären och ville baka något med de..


och då valde jag kladdiga marshmallowmuffins...


som ni ser så färgade marshmallowsen av sig så de blev lite pastellnyanser på muffinsen..

Vill du testa dessa, så är receptet här!

Då var det dags för lite nyttigare recept...nämligen Filmjölkslimpa.
Väldigt lättbakat bröd. Alltid gott med egenbakat!

bild fr recept.nu

Receptet har jag hittat på recept.nu.

Tjingeling i solen från

1 kommentar:

  1. Vilka söta färgade små marschmallows!!
    Det är ju livsfarligt att gå in här, får ju sötbegär direkt =)
    Jag hade tänkt mig baka hallongrottor på dotterns begäran till helgen, men nu blir jag ju oerhört sugen att även använda några av alla mina 1000 guliga muffinsformar jag köpt på mig genom åren!
    Limpan såg oxå god ut! Jag tycker helt klart att hembakat är godast... och mättar mer. Bakar gärna bröd när jag får tid.
    Kram Iffa

    SvaraRadera

♥ Tack för att du tar dig tid och skriver en rad till mig, det sätter jag stort värde på! :-) *kram* ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...