1 augusti 2012

Att njuta av sommarens goda...

Här är det fortfarande semester minsann... Jag vet knappt vilken veckodag det är utan jag går mest runt och njuter och hummar för mig själv vad jag/vi ska hitta på under de lediga dagarna och försöka hålla alla tankar i huvudet...Älskar´t!

Det finns vissa saker som jag bara måste få äta någon gång under semestern (eller gärna flera gånger...) och här är några av de godsakerna...

Grillat kött /kyckling,
Druvsallad, som är så enkel men nedrans god!! Recept här!
och sen bruschetta....Mmmm

Vad har ni för "måsten" när det gäller sommar-mat?

Ps. Va roligt att så många av er gillar mina embellisments...
det får nog bli en blog-candy i början av hösten med bla blandade embellishments...ds

Kram

5 kommentarer:

  1. Vad intressant med en druvsallad, det har jag aldrig ätit =) Däremot har jag suttit och ätit druvor nu ikväll, så himla gott!!
    Bruschetta är inte heller fel, du har bra smak tjejen!!

    Ja, vad gillar jag att äta på sommaren...........får ju inte grilla på en balkong så det saknar jag att göra.....men jag älskar ju färskpotatis!! Gillar att både göra potatisklyftor i ugnen med dom (som vi åt idag) och att äta en äggröra på kokta ägg, gräddfil och gräslök till färskpotatis........såååååå gott!!!
    Sedan är ju jordgubbar för himla gott, mums.

    Kram på dig!!

    SvaraRadera
  2. Hej Pernilla!
    Mmmmm! så gott det är med mat;) min favorit är färskpotatis, som man kokar och sedan låt det svalna, och skär sedan i bitar och stek dem med chiliflingor, salt, peppar, gräslök och persilja. Grilla ett gott kött eller kyckling till:) Och så jordgubbar förståss. Ja det finns ju så himla mycket gott:))

    Tack för den fina druv, och melonsalladen. Ska testa druvsalladen imorgon:))

    Må så gott, och var rädda om varann

    Kramizar Marie

    SvaraRadera
  3. Jordgubbar i massor och sallader, både jag och maken föredrar kall mat på sommaren, men grillat går ner utan problem. ;)

    SvaraRadera
  4. ett måste på sommaren är såklart jordgubbar för min del. Grillspett är en klar favorit också =).

    SvaraRadera
  5. Hej Pernilla!
    Vilken trevlig blogg du har! Lite av varje, det gillar jag.
    Grillat är absolut ett måste!! Det hör ju verkligen sommaren till. Druvsallad har jag inte testat, druvor är ju väldigt gott så det kan nog bli ett test av den salladen. *ler*
    Jordgubbar måste man ju ha, sen tycker jag att det ska vara lite upplevelser. Du vet: gärna en tur till kusten, bada i havet. Eller ett bad i sjön vid vår sommarstuga...dricka ett glas vin när man sitter och spelar kort en sommarkväll... Det är också sommar!
    Ha det gott!
    Annacarin

    SvaraRadera

♥ Tack för att du tar dig tid och skriver en rad till mig, det sätter jag stort värde på! :-) *kram* ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...