9 april 2013

Att börja med kalenderflikar till mitt projekt...

Hello!

Hoppas ni alla haft en bra start på veckan!? Det har jag, i går var jag på Konserthuset och lyssnade på Sarah D Finer,... och my! Helt magiskt bra! Hon är en grym liveartist! kunde inte bli bättre inledning på veckan :-)

För ett tag sedan skrev jag om ett litet projekt jag skulle börja på...många av er har säkert sett att "Project life" är riktigt i ropet i scrapvärlden nu och jag tänkte göra min variant på det... Jag kommer inte dokumentera varje vecka men ha det som en "Lifecalender"...

Jag har börjat med att skaffa och samla ihop matchande papper som jag ska ha, det kommer gå i rosa, turkos och brunt i huvudsak... och först har jag gjort 12 st kalenderflikar. Det ingick 3 flikar med pärmen så de använde jag som mall...

extraflikarna har jag gjort av lite hårdare papp, typ baksidan på kollegieblock...

Här är januari när jag klätt den med papper och börjat dekorera..

och baksidan på januari...
Jag tänkte ha foton på alla baksidor på resp månad för att göra det ännu mer personligt.

Nu ska jag snart ta en bloggrunda och sen fortsätta organisera pysslet eller kanske pyssla?

Ha en bra kväll!
Kram

5 kommentarer:

  1. Åh, det låter underbart att få sitta och lyssna på henne, vilken röst hon har!!! Vilket härligt sätt att tillbringa en måndagkväll på =)
    Men vad kul att du börjat med den boken, den kommer bli hur snygg som helst med alla tjusiga dekorationer, papper och dina underbart snygga tagna kort!!
    Här inväntar jag lugnet som kommer imorrn när O åker till kortis, just nu ä det K-A-O-S här,haha! Fått honom att borsta tänderna i vart fall så då sprang jag till datorn =)
    Kram!!!!

    SvaraRadera
  2. Hej Pernilla!
    Vilken fantastisk bra start på veckan:) Sarah D Finer.....hon är ju så bra:) Måste ha varit häftigt att se henne live:))

    Och så läcker "Lifecalender" du börjat göra. Sååå vackra foton, du är så duktig:) Ska bli kul att få se resten:))

    Må så gott
    Kramizar Marie

    SvaraRadera
  3. Åh, tack så mycket. Vad glad jag blir!
    Jag blir så glad av att läsa din blogg. Den är fylld med härligt pyssel och mycket inspiration. Tack för det. :)

    SvaraRadera
  4. Oj, vilket stort och roligt projekt!! Kommer att bli så kul att ta fram och bläddra i sen.
    Jag har ett projekt där jag tänkt göra ett minialbum med bilder från trädgården, tagna under ett år.
    Det är bara i tankestadiet ännu, så vi får väl se...
    Har iaf tagit några foton - en bra början :)

    Kram!/ Elisabet

    SvaraRadera
  5. OJ vilket ptojekt du har där, men va kul! ha en trevlig helg!
    Kram Lene

    SvaraRadera

♥ Tack för att du tar dig tid och skriver en rad till mig, det sätter jag stort värde på! :-) *kram* ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...