22 december 2013

Snabba men snygga julkort!

Hello!

Fjärde advent idag! har inte riktigt hunnit fatta att det är 2 dagar kvar till jul...
I dag tänkte jag visa julkort som går väldigt fort att göra men blir väldigt snygga ändå :-) Fick idén av vännen T när vi hade en pysselhelg, bra med kreativa vänner.

Kortet är  ca 10x15 cm
Jag har använt en Spellbinders-cirkel och stansat ut en cirkel på framsidan...

Därefter tagit mönsterpapper över hela insidan på kortet 
och stansat ut en stjärna och fäst med 3d-kuddar.
Å så lite glitter på stjärnan, 
Tada! färdigt!
Mönsterpappret här är fr Magnolia


här fick stjärnan lite silverglitter istället...

och här har jag tagit en cirkel fr mönsterpappret och satt med 3d-kuddar.

Enkelt, snabbt men ändå snyggt tycker jag.

Tack för att du hälsade på, 
Kram

3 kommentarer:

  1. Den ide´n ska jag norpa...till korten för 2014...som jag ska börja med i januari...hihi...för att hinna färdigt till dec-14....som vanligt var jag i sista minuten...jobbar bäst under stress.
    Önskar dig en fin helg
    Kram Inga

    SvaraRadera
  2. Hej Pernilla!
    Så roligt att du blev glad för julkortet:))
    Gillade dina snabba "enkla" julkort. Snygga papper:))
    Tänk att det bara är en dag kvar till Julafton, det känns inte riktigt som det för här öser regnet ner:(
    Nu önskar jag ER en härlig Jul med god mat, dryck och många julklappar:))
    Nu ska jag ta och kika runt på allt det andra fina du hunnit göra:))

    Kramizar Marie

    SvaraRadera

♥ Tack för att du tar dig tid och skriver en rad till mig, det sätter jag stort värde på! :-) *kram* ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...